Foreldremøte - parentsmeeting referat

Foreldremøte mandag 20 april Parent meeting monday april 20 * Hele barnet - hele løpet (forebygging av mobbing) The whole child - complete course ( prevention bullying)

Sak 1: Hele barnet - hele løpet. The whole child - full course.

Foreldreutvalget forbarnehager sitt prosjekt : Å forebygge mobbing i barnehagen. Gjennomgang av resultatet fra prosjektet.

Parents committee for kindergarten project: To preventing bullying in the kindergarten. We talk about the result from the project.

SAK 2: Tema barnehageåret 2015/2016. Agenda kindergarten year 2015/2016.

Foreldrene valgte: Primærnæringene i Herøy: Fiske og jordbruk.

The parents chose: Farming and fishing in Herøy

SAK 3: Handlingsplan mot mobbing. Plan to preventing bullying.

Handlingsplanen skal godkjennes av samarbeidsutvalget. Før den kan godkjennes, må et punkt om tiltak/prosedyrer når voksne mobber barn medtas. Hvilke prosedyrer skal foreldrene følge.

The plan must be approved by the cooperation committee. before it can be approved, must procedures when adults bully children be included. What procedures should the parents follow ?

SAK 4: Tillatelse fra foreldrene angående fotografering av barna i forbindelse med avisreportasjer o.l

Permission from the parents regarding photographing children in connection with newspaper reports etc.